Starbucks Finansalları 2022’ye Göre Gelişme Kaydedebilir

29 Ağu 2023, Salı

Starbucks dünyada pek çok ülkede faaliyet gösteren özel kahve üreticisi, pazarlamacısı ve perakendecisidir. Şirketin faaliyet gösteren mağazalarında kahve içecekleri ve gıda ürünlerinin yanı sıra çeşitli kahve aksesuarları da sunulmaktadır. Starbucks, raporlanabilir üç iş bölümü aracılığıyla faaliyet göstermektedir; bunların en büyüğü, toplam gelirin yaklaşık %70’ini oluşturan ABD ve Kanada’daki operasyonların oluşturduğu Kuzey Amerika’dır; Bunu Çin, Japonya, Asya Pasifik, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapsayan Uluslararası (şirket gelirinin %20’sinden fazlası) segment takip ediyor. Bu segmentlerdeki faaliyetler arasında, hem şirket tarafından işletilen hem de lisanslı mağazalar aracılığıyla satılan kahve içecekleri, tek servislik gıda ürünleri ve ticari malların üretimi ve satışı yer almaktadır. Şirketin işlettiği mağazalar toplam satışların %80’inden fazlasını oluştururken, geri kalanını franchise mağazalar ve diğerleri oluşturuyor.
Starbucks uzun vadeli stratejik hedefini desteklemek için ek mağazalar açarak ve mevcut mağazalardaki satışları artırarak küresel perakende işini genişletmeyi amaçlıyor. Şirketin mağaza büyümesi ise beklenen finansal getiriler, piyasanın durumu, ekonomik koşullar, tüketici davranışları ve yerel iş uygulamaları gibi birçok faktöre bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Şirket büyük uluslararası pazarlarda büyümek ve müşteri deneyimini geliştirmek amacıyla teknolojiye yatırım yapmaya ve ilgili uzmanlığa sahip üçüncü taraflarla ortaklıklar kurmaya devam ediyor. Çin’de Starbucks Now mağazalarının kullanıma sunulması, fiziksel ve dijital müşteri temas noktalarının kusursuz entegrasyonunu sağlıyor.
Bu stratejiler, daha yüksek düzeyde mobil sipariş, daha fazla temassız teslim alma deneyimleri ve mağaza içi yoğunluğun azalması dahil olmak üzere hızla gelişen müşteri tercihleriyle yakından uyumlu görünüyor. Şirket mağaza portföyünü dönüştürme ve teknolojiyi yükseltme yönündeki sürekli çabalarının müşteri deneyimini geliştireceğine ve uzun vadeli büyüme için avantaj sağlayacağına inanıyor.
Finansal performans tarafında ise net satış gelirleri önceki yıldaki 29,1 milyar $’a kıyasla 2022’de 3,1 milyar $ artarak 32,3 milyar $’a yükselirken, ABD satışlarındaki artış ve Çin hariç Uluslararası segmentindeki büyüme bu artışın temel sebebi olarak görünmektedir.

 

starbucks

 

Starbucks’ın 2023 mali yılında satış ve geliri ise ABD’deki fiyat artışları ve daha yüksek talep yanı sıra Çin’de yeniden açılmaların da desteklediği talep artışı ile daha yüksek gelebilir. Şirketin 31,4 milyon ABD’li sadık müşteriye sahip olması ve mobil siparişlerin 3. çeyrekte ABD’de işletilen mağaza gelirinin %57’sini oluşturması nedeniyle, rekabet avantajını sürdürmesi yüksek olasılıkta görünüyor. Çin’de mağaza satışları, Covid-19 nedeniyle zayıf gerçekleşen 2022 sonuçlarının geride kalması nedeniyle 3. çeyrekte %46 arttı.

 

starbucks

 

Teknik olarak 200 haftalık hareketli ortalaması 95.40 seviyesinden destek almaya çalışan hisse senedi son günlerde yaşanan sert satışlar sonrası toparlanma sinyalleri vermeye başladı. Toparlanmanın devam etmesi durumunda 50 günlük hareketli ortalama 99.80 seviyesi kritik bir direnç olarak izlenecektir. 99.80 aşılırsa 100 ve 200 günlük hareketli ortalamaların toplandığı 102 Dolar seviyesi takip edilecek iken, 102 direnci kırılmadığı sürece orta-uzun vade yukarı trend konusunda temkinli olmak gerekebilir. Aşağıda ise 93.70 en yakın destek konumunda görünürken, kırılması durumunda satışların 89.00-88.00 Dolar destek bölgesine doğru derinleşme olasılığına karşı dikkatli olunmalıdır.

Arşiv

MetaTrader 5 uygulaması, tüm cihazlarınız için ücretsiz

HEMEN İNDİR

CFD ürünlerinde
işlemlerinizi komisyonsuz yapın

Yurt dışı hisse senetlerinde kaldıraçlı işlem yapın

Yurt dışı hisse senetleri işlemlerinizi 5/24 kolaylıkla yapın

Hemen Türkiye’nin Forex Şirketi’nde yatırıma başlayın