Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek adına internet sitemizde çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Gizlilik ve Çerez Politikası’nı inceleyiniz. Devam etmeniz halinde çerez kullanımına izin verdiğinizi kabul edeceğiz.
x
MetaTrader 4 Sorun ve Çözümleri

MetaTrader 4 Sorun ve Çözümleri

Bağlantı Yok" (Platformun sağ alt köşesinde görünür)
Nedeni:

I. İnternet bağlantısı kopmuş olabilir.

II. İşletim sisteminizin güvenlik duvarı, kullanılan anti-virüs programı veya işyeri ağınız bağlantıyı engelliyor olabilir.

III. Sunucu 'Main' yerine 'Backup' şeklinde değiştirilmiş olabilir.

Çözümü:

I. İnternet bağlantınızın tekrar kontrol edip, mümkün ise modeminizin yeniden başlatınız.

II. Güvenlik duvarı ayarlarının kontrol edilip, mümkün ise anti-virüs programlarının devre dışı bırakılmasını deneyiniz. Eğer bir işyeri ağında iseniz bilgi işlem yetkilisinden bilgi alınız.

III. MT4 platformunun sağ alt köşesindeki bağlantı durumunu gösteren çubukların üzerine tıklayıp 'Main' sunucusunun seçili olduğundan emin olunuz.
"Geçersiz Hesap" (Platformun sağ alt köşesinde gösterilir)
Nedeni:

I. Şifre yanlış girilmiş olabilir.

II. Giriş ekranındaki sunucu seçiminde gerçek müşteri için 'ALB-REAL_SERVER', Demo hesabı için 'ALB-DEMO_SERVER' işaretlenmemiş olabilir.

III. Platform üzerinde şifre değiştirmek istenirken bir hata yapılmış olabilir.

Çözümü:

I. Şifreler büyük-küçük harfe karşı duyarlıdır. Dolayısı ile birbirine benzeyen harflere ve büyük-küçük harf farkına dikkat ederek şifrenizi tekrar giriniz.

II. 0212 370 0 370 no'lu telefondan bizi arayarak e-mail adresinize gönderilmek üzere yeni bir şifre talep edebilirsiniz.
"Paranız Yetersizdir" (Emir ekranında gösterilir)
Nedeni:

I. Açmak istediğiniz pozisyonun işlem büyüklüğü için gerekli teminat tutarı serbest marjininizden daha fazla olabilir.

II. Teminat miktarınıza göre daha düşük bir kaldıraç oranı seçilmiş olabilir.

Çözümü:

I. Para transferi ile teminat oranınızı artırabilir veya daha düşük hacimli pozisyonlar açabilirsiniz.

II. Kaldıraç oranınız düşük olarak belirlenmiş ise kurumumuzdan daha yüksek bir kaldıraç oranı talep edebilirsiniz. Konu hakkında müşteri temsilciniz ile irtibat kurmanız gerekmektedir.
"Genel Hata" (Platformun sağ alt köşesinde gösterilir)
Nedeni:

ALB Forex, MT4 platformu için güvenlik güncellemesi yapmış olabilir.

Çözümü:

Platformunuzu kapatıp açmak yeterlidir. Program ilk açıldığında güvenlik penceresi gelebilir, bu durumda mouse'u bu pencere içerisinde bir süre hareket ettirmeniz sistem tarafından algılanır ve platformu güvenli bir şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz.
"İşlem Konteksti Meşgul" (Emir ekranında gösterilir)
Nedeni:

I. Emir verilirken sehven 'iptal' tuşuna basılmış olabilir.

II. EA (Expert Advisor) alım satım robotu kullanımından kaynaklanabilir.

III. Kullanıcı internet bağlantısından dolayı bir işlemin sonlandırılamamasından kaynaklanabilir.

Çözümü:

I. MT4 platformunu kapatıp tekrar açmak yeterlidir.

II. Sorun yaşamaya devam ediyorsanız farklı bir işlem yapmadan hemen 0212 370 0 370 no'lu telefondan bizi arayabilirsiniz. (Gerekirse emrinizi telefon ile işleme alabilirsiniz)
"İşleme Kapalı" (Emir ekranında gösterilir)
Nedeni:

I. Emtia, CFD ve bazı döviz çiftleri günün belli saatlerinde işleme kapalıdır.

II. Yine belirli tatil günlerinde söz konusu ürünler için piyasa kapalı olabilir.

III. Hafta sonu forex piyasaları kapalıdır.

Çözümü:

CFD ürünlerimizde işleme kapalı saatler web sitemizde yayınlanmıştır. Bunun dışında zaman zaman yerel tatiller nedeniyle işlem görmeyecek veya kısmi işlem görecek ürünler ile ilgili bilgilendirmeler e-mail yolu ile yatırımcılarımıza iletilmektedir.
"Emir Penceresinin Açılmaması" (Sadece gözlem amacıyla çalışan MT4 platformlarında)
Nedeni:

Platforma MT 4 şifresi yerine yatırımcı şifresi ile giriş yapılmasından kaynaklanır. Bazen kullanıcılar şifre değiştirmeye çalışırken MT4 yerine yanlışlıkla yatırımcı şifresini değiştirebilmektedirler. Yatırımcı şifresi sadece gözlem amaçlı kullanım için tanımlanmış olup, yeni işlemlere müsaade etmemektedir.

Çözümü:

MT4 şifreniz ile platforma giriş yapınız. Sorun yaşamaya devam ediyorsanız farklı bir işlem yapmadan hemen 0212 370 0 370 no'lu telefondan bizi arayabilirsiniz.
"Grafikte Fiyat Görüldüğü Halde Kar-Al Seviyesinin Çalışmadığı Yanılgısı" (Sell pozisyonlarda)
Nedeni:

I. Platformda alış işlemleriniz satış, satış işlemleriniz ise alış fiyatından kapanır.

II. MT4 platformunda görülen fiyatlar yurtdışından tedarik edilen ham fiyatlardır. ALB Forex bu fiyat üzerine belli oranda spread farkını ekleyerek yatırımcılarına sunmaktadır.

Çözümü:

I. Satış işleminiz için belirlediğiniz kar-al seviyesi grafikte görülmüş olsa bile aslında görmüş olduğunuz değer, o anki ham satış fiyatıdır. Kar-al (Take Profit) metoduyla satış işleminizin kapanması için 'Alış' fiyatının da bu seviyeyi görmüş olması gereklidir.

II. Sell pozisyonlar için grafik takip ve analizlerde bu hususun göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
"Grafikte Fiyat Görülmediği Halde Zarar-Kes Seviyesinin Çalıştığı Yanılgısı" (Sell po-zisyonlarda)
Nedeni:

I. Platformda alış işlemleriniz satış, satış işlemleriniz ise alış fiyatından kapanır.

II. MT4 platformunda görülen fiyatlar yurtdışından tedarik edilen ham fiyatlardır. ALB Forex bu fiyat üzerine belli oranda spread farkını ekleyerek yatırımcılarına sunmaktadır.

Çözümü:

I. Grafikte görülen ham 'Satış' fiyatı ile gerçek 'Alış' fiyatı arasında spread farkı bulunduğundan dolayı son alış fiyatı her zaman grafikteki değerin yukarısındadır. Bu yüzden alış fiyatının, zarar-kes için belirtilmiş seviyeye eriştiği anda grafikte görülmemesi normal bir durumdur.

II. Sell pozisyonlar için grafik takip ve analizlerde bu hususun göz önünde bulundurulması gerekmektedir.