Alternatif şirket merkezi
Alternatif Şirket Merkezi (AŞM)Radore (DRS) :Büyükdere Cad. No:171 Metrocity AVM Giriş katı B144 LEVENT – İSTANBUL Tel: 90 212 955 07 12 – 13 - 14 Fax: (0212) 528 92 01
Alternatif Çalışma Merkezleri (AÇM)
1-ALB Genel Müdürlük; Fulya Mahallesi Büyükdere Caddesi Torun Center A Blok No:74/A 80 Şişli/İSTANBUL Tel: 90 212 370 03 70
2-Superonline Data Center; Atatürk Mh, Güner Plaza, Dudullu Cd. D:No: 27, 34758 Ataşehir / İstanbul Tel: 90 216 999 04 04
ALB Menkul Değerler A.Ş. Genel Müdürlük ofisinde meydana gelebilecek olası hasar neticesinde iş süreçlerinde kesinti olabilir. Bu durumda İş Sürekliliği alternatif şirket merkezinde devam edecektir. Burada da hizmete devam etmenin mümkün olmaması durumunda hizmet verilecek en uygun yer Acil Durum Komitesi(ADK) tarafından saptanır ve en hızlı şekil de personel, müşteri ve diğer üçüncü taraflara duyurulur.
g- Acil ve Beklenmedik Durumun Karşı Tarafa Olası Etkileri hakkında Değerlendirme ve Karşı Tarafa Olası Etkilerinin Olmaması İçin Çalışılması
Acil ve Beklenmedik Durum oluşması durumunda tüm müşterilerin varlıkları( para ve sermaye piyasası araçlarının tamamı) Takasbank nezdinde saklandığından dolayı beklenmedik bir durumda müşterilerin varlıkların da herhangi bir zayiat oluşması söz konusu değildir.Acil durum oluştuğunda, müşterilerin üçüncü şahıslar ile kamu kurum ve kuruluşlarının olası durumlardan etkilenmemesi için iş bu acil ve beklenmedik durum planı çerçevesinde gerekli Alternatif Şirket Merkezi (AŞM) oluşturulmuştur.
h- Kurul'un Alınan Önlemler Hakkında Bilgilendirilmesi, Rutin Zorunlu Bildirimlerin Nasıl Yapılacağının Belirlenmesi
Acil ve Beklenmedik Durum oluşması halinde ve olağanüstü durum ilanı yapılması durumunda öncelikle ALB Menkul Değerler A.Ş. çalışanları haberdar edilir,daha sonra tüm Müşterilerimiz.En seri şekilde kullanılacak haberleşme araçları ile SERMAYE PiYASASI KURULU,İMKB,MKK,VOB A.Ş,TAKASBANK ve diğer ilgili tüm resmi kurumlar durumdan haberdar edilir.
Acil ve Beklenmedik Durumun devamı nedeniyle faaliyetlerin aksaması halinde ALB Menkul Değerler A.Ş. tarafından yapılması gereken rutin bildirimlerin kesintiye uğramaması açısından piyasa düzenleyici resmi kurumların verecekleri talimatlara uyum sağlanacaktır. Rutin zorunlu bildirimler alternatif şirket merkezinden ve/veya ilgili kuruluşların tarafımıza tahsis edilecek yardım masalarından yapılacaktır.
ı- Aracı Kurum Tarafından Faaliyete Devam Edilemeyeceği Yönünde Karar Verilmesi Durumunda Müşterilerin Hesaplarının Başka Aracı Kuruma Devri
Şirket Yönetim Kurulu, acil ve beklenmedik durum nedeniyle şirketin faaliyetine devam edemeyeceği yönünde karar alması durumunda, müşteriler bu durumdan haberdar edilir ve müşteri varlıklarının transferi için gerekli işlemler müşteri onayı ile yapılır. Bu kararda bahsi geçen durum web adresinde ilan edilip, internet sitesinde sürekli ilan edilecektir. Faaliyetler durdurulduktan sonra, Sermaye Piyasası Kurulu'ndan alınacak onay doğrultusunda, müşteriler doğrudan Merkezi Kayıt Kuruluşuna başvurup talimatlarını vererek virmanlarını yaptırabileceklerdir. Alınan önlemler konusunda Yönetim Kurulu kararları Sermaye Piyasası Kuruluna bilgilendirme amacıyla duyurulacaktır. İş sürekliliği planı, acil durumlarda şirketin faaliyetlerinin minimum kesinti ve zararla devamını; müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya en olumsuz koşullar altında dahi devam edebilmeyi; Şirket operasyonlarının ve hizmetlerin sona erse bile, çalışanların güvenliğine, halkın ve çalışanların sağlığına, çevrenin ve mülkiyetin korunmasına en üstün değeri vererek yürütülmesini amaçlar.